Dermatologija

Dermatologija je naučna disciplina koja se bavi izučavanjem kože,njenih adneksa, vidljivih sluznica,bolestima i lečenjem istih.

Koža ima mnogobrojne funkcije: zaštitnu, mehaničku, čulnu (senzornu), sintetiše vitamin D, termoregulacijsku, učestvuje u respiraciji. Vrlo je važna imunska, koža sa svoja 2 kvm je najveći imunski organ. Dermatolog mora dobro da poznaje internu medicinu s obzirom da se mnogobrojne sistemske bolesti manifestuju na koži, često kao prvi i značajni simptomi i znaci. Tu ubrajamo metaboličke bolesti, endokrinološke, hematološke, autoimunske. Značajne su i česte mnogobrojne infektivne bolesti.

Ćelije kože se obnavljaju sa oko 4 nedelje u svom procesu diferencijacije od bazalnog sloja, a poremećaj diferencijacije je u osnovi nekih bolesti i tipične kliničke slike. Najčešće kožne bolesti su zapaljenske ,različite etiologije,zarazne, a sve češći su benigni i maligni tumori kože. Osim kliničkog pregleda dijagnoza se rutinski postavlja i biopsijom i HP pregledom, a od neinvazivnih metoda najznačajnija je dermoskopija ( za tumore, pigmentne i nepigmentne lezije). Kao terapijske metode izdvajaju se kriohirugija i, posebno, radiofrekventna hirurgija.

Dijagnostičko-terapijske usluge

Spektar usluga dermatovenerološke službe Poliklinike Tectum obuhvata:

• specijalistički pregled i dijagnostika oboljenja kože, dlake i nokta
  • specijalistički pregled i dijagnostika polnih (seksualno prenosivih) bolesti
  • preporuke za prevenciju i lečenje kožnih i polnih bolesti
  • dijagnostika i praćenje mladeža dermatoskopom
  • dijagnostika i planiranje lečenja kožnih tumora: radiohirurgija, ekskohleacija, krioterapija
  • otklanjanje i patohistologija kožnih promena.
  • krioterapija tečnim azotom
  • terapija radiotalasima
  • lečenja kontaktnih kožnih bolesti te iritativnih i alergijskih kožnih reakcija
  • alergološko testiranje: standardno epikutano (patch) testiranje
  • lečenje virusnih kožnih bolesti: virusne bradavice, moluske, herpes
  • lečenje gljivičnih kožnih bolesti
  • mikološka obrada
  • lečenje promena na koži koje su nastale kao posledica preteranog izlaganja UV-zracima
  • lečenje upalnih, bakterijskih, parazitarnih bolesti kože
  • uklanjanje kožnih pigmentacija: lentigo, melasma, aktiničke promene na licu
  • lečenje kožnih bolesti koje su nastale kao posledica poremećaja orožnjavanja
  • bolesti noktiju
  • uklanjanje dobroćudnih kožnih izraslina
  • lečenje akni
  • dijagnostika i lečenje hronične venske insuficijencije, hipostazičnih ulkusa i dermatitisa
  • bolesti i stanja vlasišta

U Poliklinici Tectum možete obaviti kompletan dermatološki pregled.

Dr Borut Nikolić
Dermatovenerolog