b_0_80_16777215_00_images_lekari_dr_Dragisa_Jevremovic.jpg Dr Dragiša Jevremović
specijalista interne medicine - pulmolog

PULMOLOGIJA

Pulmologija se bavi bolestima pluća i plućne cirkulacije. Neka od najvažnijih oboljenja bliže poznatih su bronhijalna astma, hronična opstruktivna bolest pluća, plućna tromboembolija, tuberkuloza pluća, plućne fibroze različite etiologije, sarkoidoza, plućna hipertenzija, tumori pluća, bolesti sredogruđa… Takodje, tu spadaju i profesionalne bolesti zbog izlaganja različitim gasovima, dimovima, prašini i drugim mogućim činiocima koji se mogu uneti u pluća. Pulmologija se bavi i bolestima nepravilnog sna, to jest sleep apnejom. Sleep apneja je poremćaj disanja u snu gde osoba prekida disanje duže od 10 sekundi ili  zbog lošeg disanja ima pad kiseonika u krvi. To za posledicu može da ima šlog, infarkt, dijabetes, iznenadnu srčanu smrt u snu, izuzetno loše regulisan krvni pritisak, teške aritmije srca…

U ordinaciji Poliklinike TECTUM u Požarevcu se trenutno rade pulmološki pregledi sa dodatnim dijagnostičkim metodama spirometrija i spirometrija sa bronhodilatacionim testom koji služe za procenu funkcionalnog stanja pluća i eventualno diferencijalnu dijagnozu bronhijalne astme. Takođe radi se i saturacija krvi kiseonikom preko pulsnog oksimetra.

U planu je uvođenje monitoringa sna u kućnim uslovima preko aparata sličnih holteru koji se nose u toku sna i ujutro se skidaju, a zatim se rezultati čitaju i donosi zaključak o daljem lečenju.

DIJAGNOSTIČKA I TERAPIJSKA NAUKA

Pulmologija je dijagnostička i terapijska nauka koja se ogleda u nizu procedura koje podrazumevaju pregled lekara specijaliste (prilikom čega se procenjuje funkcionalno stanje respitarornog trakta) i na osnovu tegoba i objektivnog nalaza predlažu se neophodne dijagnostičke i terapijske procedure.

Pušenje, alergije, zagađenje vazduha, mnogobrojne bakterije i virusi uzročnici su povećanog oboljevanja od plućnih bolesti.

Dijagnostičke metode u Poliklinici Tectum:
• Spirometrija i spirometrija sa bronhodilatacionim testom
• Saturacija krvi(pulsni oksimetar)
• Gasne analize i acido-bazno stanje krvi, tumor markeri;
• Imunoalergijska ispitivanja
• Ispitivanje ispljuvka.

Spirometrija je jednostavna, brza i bezbolna metoda i predstavlja najprecizniju proceduru prilikom postavljanja stepena potrebne terapije, ali i praćenja napretka disajnih puteva u toku lečenja.

Ukoliko imate neku od sledećih tegoba može postojati potreba da obavite pregled kod interniste pulmologa:
• gušenje
• otežano disanje, nedostatak vazduha, sviranje u grudima
• kašalj (sa ili bez iskašljavanja sadržaja)
• iskašljavanje krvi
• bol, stezanje ili pritisak u grudima (tokom disanja)
• malaksalost, nesvesticu, vrtoglavicu
Po izvršenom pregledu i dijagnostičkom ispitivanju pulmolog daje predlog lečenja eventualno nađene respiratorne bolesti.