Ortopedija

Ortopedija je medicinska grana koja se bavi tretmanom deformiteta i funkcionalnim problemima skeletnog sistema, i strukturama koje su povezane sa njim kao što su mišići i ligament.

Pacijenti se obraćaju ortopedima u slučaju povreda kostiju i mekih tkiva koštano-zglobnog sistema: uganuća, istegnuća ligamenata, iščašenja, preloma kostiju, deformiteta kičme i stopala kod dece i odraslih, sportskih povreda itd..

Dijagnostičko-terapijske usluge

ortopedija

Ortoped je lekar koji može da dijagnostifikuje urođene ili funkcionalne problem muskoskeletnog sistema kao što su infekcije, sportske povrede, prelomi, problemi sa zglobovima, osteoporoza, i rak kostiju.

Pregled ortopeda zasniva se na anamnezi, kliničkom pregledu ispitivanja bolnog područja, raspona kretanja i stanja ligamenata i zgloba i ako je potrebno ordinira dodatnu dijagnostiku kao što su radiološke pretrage, laboratorijske analize i konsultacije lekara drugih specijalnosti.

Po uspostavljenoj dijagnozi, određuje se način lečenja koji može da bude konzervativni ili hiruški.

Simptomi i stanja

Kada se javiti ortopedu?

• Degenerativnih oštećenja zglobova-artroza.
  • Bolesti i deformacije ruke i noge/rame, lakat, šaka, kuk, koleno, stopalo/
  • Povrede lokomotornog aparata/kosti, ligamenti, tetive, mišići/
  • Bolna stanja kostiju i zglobova.
  • Razvojne bolesti i deformiteti-ravna stopala, kriva kičma i druge bolesti i deformiteti.
  • Povrede u sportu.
  • Sindromi prenaprezanja.

Određeni simptomi uključuju poteškoće prilikom obavljanja prostih aktivnosti kao što je penjanje uz stepenice ili nošenje kesa iz prodavnice, bol u mišićima, tetivama i zglobovima koji traju duže od nekoliko dana, i bol u zglobovima koji se pojačava prilikom odmaranja. Drugi simptomi uključuju otok ili modrenje zglobova, ograničenje u opsegu kretanja kao što je držanje leđa pravo, deformiteti zglobova, znaci infekcije kao što su upala ili zagrejanost datog predela, groznica i osipi, i bilo koji abnormalni simptomi u delu tela koje je pogodio bol.

Dr Marko Radovanović
Specijalista ortopedije sa traumatologijom