PNEUMOFTIZIOLOGIJA

Pneumoftiziologija se bavi bolestima pluća i plućne cirkulacije. Neka od najvažnijih oboljenja bliže poznatih su bronhijalna astma, hronična opstruktivna bolest pluća, plućna tromboembolija, tuberkuloza pluća, plućne fibroze različite etiologije, sarkoidoza, plućna hipertenzija, tumori pluća, bolesti sredogruđa…

Pneumoftiziologija je dijagnostička i terapijska nauka koja se ogleda u nizu procedura koje podrazumevaju pregled lekara specijaliste (prilikom čega se procenjuje funkcionalno stanje respitarornog trakta) i na osnovu tegoba i objektivnog nalaza predlažu se neophodne dijagnostičke i terapijske procedure.

Dijagnostičke metode u Poliklinici Tectum:

• Spirometrija i spirometrija sa bronhodilatacionim testom
  • Saturacija krvi(pulsni oksimetar)
  • Laboratorijska dijagnostika
  • Imunoalergijska ispitivanja
  • Ispitivanje ispljuvka.

Spirometrija je jednostavna, brza i bezbolna metoda i predstavlja najprecizniju proceduru prilikom postavljanja stepena potrebne terapije, ali i praćenja napretka disajnih puteva u toku lečenja.

pulmologija

Ukoliko imate neku od sledećih tegoba može postojati potreba da obavite pregled kod interniste pneumoftiziologa:

• gušenje
  • otežano disanje, nedostatak vazduha, sviranje u grudima
  • kašalj (sa ili bez iskašljavanja sadržaja)
  • iskašljavanje krvi
  • bol, stezanje ili pritisak u grudima (tokom disanja)
  • malaksalost, nesvesticu, vrtoglavicu

Po izvršenom pregledu i dijagnostičkom ispitivanju pneumoftiziolog daje predlog lečenja eventualno nađene respiratorne bolesti.

Dr Zorica Slavković
pneumoftiziolog